2 Temmuz 2012 Pazartesi

Modern Tıp Mı Yoksa Alternatif Tıp Mı? Bence Asl-i Tıp!



  Bu aralar çokça duyar oldum, alternatif tıp mı yoksa modern tıp mı?
Tıbbın amacı nedir? Şimdilik sadece soru işareti ile bırakıyorum.







  Modern tıbbın geldiği seviyeye bir çevirdim gözlerimi, şükela! Elde her imkan var. Hasta olduğumuzu istediğimiz her şekilde kanıtlayabiliriz artık. Sağlıklı insan? Var mı? Sanmam. Çarşı pazar yerine hastanelerde karşılaşır olduk. "Hayırdır komşu nereye böle?" sorularının cevabı -hastaneye... Bunun benim gözümde en büyük sebepleri artık bilmemiz. Eskiden tabiri caizse derdik ki 'dağ gibi adam bir anda çöktü' artık buna kanser diyoruz. Fakat modern tıbbın yaptığı şey hastalığı yenmek değil hastalığın belirtilerini ortadan kaldırmak bu aralar. Başın mı ağrıyor yazalım bir ilaç. Dün annem babama bir ilaç önerdi, babam cidden düzeldi. Halbuki babamın toza alerjisi var ve asıl yapması gereken ya alerjisi olduğu tozdan uzak durmak yada toz maskeleri ile bunların vücuda girmesini önlemek. Babamın aldığı ilaç babamdaki alerjik etkileri ortadan kaldırıyor doğru, fakat korkum görünen etkinin yanı sıra görünmeyen etkilerin devamı ve hatta ilaç sayesinde artması. Bende bir adet fibroadenoma sahibim, nur topu gibi mübarek. Doktora bundan nasıl kurtulurum dediğimde ilaç yazarım ama ya küçülür ya da aynen kalır dedi. Sebebini sordum. Olur böyle şeyler dedi. Mantıklı bir sebep istedim sıradaki hasta dedi. Daha öncesi de var, kısacası aklımdaki sorular hala aklımdaki yerini koruyor. Modern tıp bence doktorların ve hastaların gözlerini kör eden ve sadece tek bir noktaya endexlendikleri bir uygulama haline geldi. Bu iyi doktorların olmadığı manasına gelmez elbette var fakat ben hala tanışamadım. Alternatif tıp ise kulağıma pek hoş gelmedi isim olarak. Adı üstünde zaten alternatif. O olmazsa bu olsun bari mantığı ile konmuş bir ismi var. Fakat modern tıp yokken asıl alternatif tıp demekle yetindikleri asli tıbbımız vardı bizim. İbn-i Sina'yı kim tanımaz ki? Tozlu raflarda kalmış olsa da kitapları, içlerine bir harf bile zaruri bilgi yoktur. Benim mantığım şudur arkadaş, vücut dediğimiz mucizevi yapı kendi döngüsünü siz uyurken bile haberiniz olmadan yapar ve biz insanların yapması gereken tek şey vücudu beslemek. Buda elbette uygun gıdalarla mevcut. Bizde zaten bunu yanlış yapınca al başına belayı. Doğal olan bu durumda hasta olmaktır zaten. Demek istediğim artık doktorlar iki saniyede ilaç yazıp göndermektense biraz daha derinleri araştırıp gerçek çözümler bulmalılar. Hatta bence doktorların hepsi alternatif tıp dedikleri şeyi çokça bilmeliler. İki bilgiye gereğince sahip olan doktor 'doktordur bu devirde.

  İşte öyle demem o ki her gün sabah namazı için kalktığınızda bir tatlı kaşığı organik balı(10 kavanozu 100 lira olmayanlar) ılık su ile karıştırıp tadına vara vara yudumlayın. Acele etmeden. Tüm vücudunuzun açıldığını hissederek için mesela!